Brev:
5 måneder og grød/mosopstart
23. maj 2013
Alder:
5 mdr.
5 måneder og grød/mosopstart
Kære Helen
Det er nu godt 2 uger siden, at vi introducerede lillepigen for den første skefuld grød (risgrød!) og siden da er det gået langsomt fremad og blevet til 4-8 skefulde (1/4 dl højst). Hun kunne også godt lide kartoffelmos til aften (begyndte. for to dage siden) og spiste nogle skefulde her også. Men i dag prøvede jeg at give hende fuldkorns majsgrød med sveske/pære topping. Det var et hit de første ca. 5 skefulde, lige indtil hun kløjedes i det og kastede det hele op igen! Men hun græd ikke. Det skal siges, at hun også tilbydes vand af kop, og altid ammes bagefter. Hun kan nu også fint sidde i højstol med lidt ekstra rygstøtte, når hun spiser, og det virker til at være lidt nemmere for den der mader hende.
Kan det være fordi, hun fik kvalme af konsistensen? Det ser ikke ud til, at hun ligefrem nyder måltidets smag. Bør jeg holde en lille pause fra skemad eller måske blot fra majsgrød?
Kærlig hilsen
en lidt usikker madmor